قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون انتشار نمرات دروس تصحیح شده امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پینه بستن پا از نشانه‌های کف پای صاف است

  • کد خبر: ۹۳۵۱۹
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
پینه بستن پا از نشانه‌های کف پای صاف است
کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی گفت: پهن شدن و پینه بستن در ناحیه داخلی پا نشانه‌های بارز کف پای صاف هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی اظهار داشت: مراجعان برای تشخیص کف پای صاف هم از جلو و هم از پشت پا معاینه می‌شوند بنابراین اگر پاشنه‌ها و پنجه‌های فرد به سمت بیرون چرخیده باشد و زانو‌ها به تدریج به سمت ضربدری شدن باشند می‌توان گفت که فرد دچار عارضه کف پای صاف شده است.

غدیری پور اضافه کرد: قسمت داخلی پاشنه کفش این افرد نسبت به نقاط دیگر دچار ساییدگی بیشتری است.

وی در ادامه به نشانه‌های این عارضه اشاره کرد و گفت: پهن شدن و پینه بستن در ناحیه داخلی پا از دیگر نشانه‌های کف پای صاف است.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی عنوان کرد: کف پای صاف دارای درجه بندی‌های مختلفی است که تشخیص آن تنها از طریق متخصص امکان پذیر است.

وی افزود: در صافی درجه یک پا، تغییر شکل کف پای صاف بسیار کم و محدود است و دردی وجود ندارد، اما در نوع دوم آن، کف پا کاملا صاف می‌شود و احتمال درد در این عارضه نیز وجود دارد، اما در صافی درجه سه پا، شکل پا بیش از حد معمول پهن شده و می‌تواند باعث درد در ناحیه پا شود.

غدیری پور خاطرنشان کرد: صافی کف پا می‌تواند باعث ضربدری شدن زانوها، قوس کمر یا حتی مشکلات عدیده‌ای در ناحیه کمر از جمه دیسک کمر شود البته فلج اطفال و اختلالات تغذیه‌ای نیز می‌تواند منجر به بروز کف پای صاف گردد که باید از همان دوران نوزادی مورد توجه قرار گیرد.

منبع:  بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->